Κυριακή 22 Μαΐου 2011

To "μεγάλο μας Τσίρκο" σε πολλές γλώσσες

Πρίν πολλά χρόνια οι γονείς μου μου μίλησαν για μια παράσταση, το "Μεγάλο μας Τσίρκο" του 1973. Του Ιακωβου Καμπανέλλη, με τον Κώστα Καζάκο, την Τζένη Καρέζη, τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο και τον Νίκο Ξυλούρη. Μετά από πολλά χρόνια όταν ήμουν έφηβη έπεσε στα χέρια μου η ηχογραφημένη έκδοση. Τότε την άκουσα για πρώτη φορά και κατάλαβα τη σημασία της. Το παρακάτω απόσπασμα, είναι ένα κομμάτι από το τέλος της παράστασης. Βρήκα τα λόγια της Καρέζη πολύ ταιριαστά με μια συλλογή φωτογραφιών από το διαδίκτυο, που παραθέτονται ακριβώς από κάτω...


"Αν δεν με πιστεύετε βάλτε το αυτί στο χώμα κι ακούστε. Η γή μας χτυπάει με ογδόντα σφυγμούς, ωραίους σαν από παλιό τύμπανο. Κάτι γίνεται!"


Πορεία στη Μαδρίτη, του κινήματος "Democracia Real Ya"

Αθήνα, Δεκέμβρης 2008. Ένα από τα πολλά σύμβολα των καταναλωτικών Χριστουγέννων καταρρέει φλεγόμενο από οργισμένους διαδηλωτές.

Δεκέμβρης 2008. Μαθητές χαρίζουν λουλούδια σε αστυνομικούς, μετά τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, ετών 15, από αστυνομικό.

Το άγαλμα του Ρήγα Φεραίου με αναρχικό συμβολισμό, Ελλάδα, Δεκέμβρης 2008.

Ανήλικος μαθητής στις φλόγες της εξέγερσης του Δεκέμβρη, Αθήνα 2008.

Αίγυπτος, Πλατεία Ταχρίρ, εξέγερση για την πτώση του Καθεστώτος Μουμπάρακ.

Αιγύπτιοι νέοι πολίτες, βρίσκουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο παρά τις προσπάθειες του Μουμπάρακ να απαγορευτεί κάθε είδους πρόσβαση σε διαδικτυακά μέσα.

Καρικατούρες του Καντάφι, ένοπλη εξέγερση στη Λιβύη, 2011


"Δεν θα τα παρατήσουμε!" - Σύνθημα τοίχου των εξεγέρσεων των χωρών της Β. Αφρικής και Μέσης Ανατολής, 2011

Οικογένεια Λίβυων, φεύγει από την βομβαρδισμένη Misrata, ΄Ανοιξη 2011.

Πανηγυρισμοί νέων στην πλατεία Ταχρίρ, μετά την παραίτηση του Χοσνι Μουμπάρακ, Αίγυπτος.

Πλατεία Ταχρίρ, Αίγυπτος

Γάλλοι μαθητές στην γενική απεργία κατά των μεταρρυθμίσεων στο ασφαλιστικό σύστημα, Γαλλία 2010.

Γάλλοι μαθητές φιλιούνται στο δρόμο μπροστά στους αστυνομικούς, Απεργία στην Γαλλία, Φθινόπωρο 2010.


Γάλλοι μαθητές στην γενική απεργία, Λυών 2010.


Μαθητής και αστυνομικός αντιμέτωποι, Γαλλία 2010 

"Απεργία σε όλα" - Γαλλία, σύνθημα δρόμου, Φθινόπωρο 2010.

Απόφαση Γενικής Συνέλευσης Φοιτητών για Κινητοποιήσεις, Γαλλία 2010.

Μ. Βρετανία, Λονδίνο - "Υπάρχουν πράγματα που δεν μπορούν να τα αγοράσουν τα χρήματα...για την Παιδεία υπάρχει η Mastercard" - Σύνθημα διαμαρτυρίας σε διαδηλώσεις σπουδαστών κατά των κυβερνητικών αποφάσεων για διπλασιασμό των διδάκτρων στα Πανεπιστήμια.

Λονδίνο, στο άγαλμα του Winston Churchill - Διαμαρτυρίες σπουδαστών για την πολιτική της κυβέρνησης σχετικά με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, 2011.

 "V for Vendetta" - Σπουδαστές στο Λονδίνο, Κίνημα διαμαρτυρίας για τις μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία.

Θέα του Κοινοβουλίου από βανδαλισμένο κτίριο στις φοιτητικές διαδηλώσεις - Λονδίνο 2010 - 2011

"Εκπαίδευση για τις μάζες" - Λονδίνο, Μ. Βρετανία, 2010 - 2011

" V for Vendetta" - part 2 - Ισπανία, κίνημα "Πραγματική δημοκρατία. Τώρα!", Άνοιξη 2011.


ΥΓ.



4 σχόλια:

  1. Είμαι εδώ, να χαζεύω την ανάρτησή σου. Μια ανάρτηση που βγάζει θλίψη, οργή κι αγανάκτηση.
    Αλλά είμαι εδώ, και είμαι χαρούμενη που γύρισες!
    Αυτό τα λέει όλα.

    Σε γλυκοφιλώ! Μου έδωσες πολύ χαρά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να σαι καλά Καναρινένια μου :)
    Η πιο όμορφη καλησπέρα όπως πάντα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. οντως κι εγώ τη χάζεψα


    μόνο και μόνο ότι καίγεται το μπάκιχαμ στη ταινία που έβαλες για υστερόγραφο, εμένα μου άρεσε:P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. καλωσήρθες πίσω στα γνωστα λημέρια :) χαίρομαι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή